Čo to znamená byť lídrom v 21. storočí

Vo februári 2017 sme v The Alternative Board skúmali stovky majiteľov firiem, aby sme zistili, čo znamená byť lídrom v 21. storočí. Podľa výsledkov je veľká väčšina veľmi spokojná so stavom svojich firiem. 95% opýtaných vidí rok 2017 pozitívne, pričom 62% očakáva zvýšenie počtu zamestnancov v nasledujúcom roku.

Takže, čo vlastne majú títo veľmi pozitívni podnikatelia spoločné? Podľa štatistík viac, ako by ste si mysleli. Rozobrali sme niektoré štatistické údaje, aby sme zistili, ako vedúci predstavitelia pôsobia v dnešnom rýchlo sa rozvíjajúcom prostredí na internete a čo sa od nich môže učiť každý podnikateľ (a budúci podnikateľ).

1. Dnešní lídri sú riadení pozitívnosťou.

Zdá sa, že staré príslovie o tom, že „predstierajte to, kým sa tak nestane“, nie je skutočným ťahúňom pre majiteľov firiem. Jeden z najznámejších faktorov „ťahúňov“, ktoré dotazovaní podnikatelia zoznačili, bolo pozitívne myslenie (47%), po ktorom následuje dôvera (30%), z ktorých obe prevyšujú vášeň (27%), osobnosť(26%), rozhodnosť (23%) a zámer (16%).

„Najpozitívnejší podnikatelia sú často najúspešnejšími,“ hovorí podnikateľ Jen Groover. „Často musia čeliť príliš veľa prekážkam, kde sa negativita stavia do cesty.” Aby sme využili silu pozitivity, Groover odporúča, aby podnikatelia rozpoznali neúspech ako poučenie a obklopili sa pozitívnymi ľuďmi.

2. Majitelia firiem v 21. storočí by mohli delegovať viac.

67% opýtaných podnikateľov súhlasí s touto oblasťou, v ktorej sa najviac potrebujú zlepšiť, pretože byť lídrom znamená “udržať ostatných zodpovednými”. To je pravdepodobne dôvod, prečo 86% z nich pracuje viac ako 40 hodín týždenne, a priemer majiteľov firiem je niekde okolo 50 hodín týždenne.

Podľa viceprezidenta spoločnosti TAB Denver West, Boba Dodge, sa neochota delegovať často dotýka osobného vedenia. David Levesque, prezident spoločnosti TAB Rochester, naznačuje, že je to nedostatok procesu. „Kľúčom k ziskovému rastu podnikania je delegovanie.“ TAB Hawaii Business kouč a facilitátor Valerie Koenig súhlasí. „Zavedenie procesu umožňuje spoločnostiam škálovať od jedného do piatich až dvadsiatich zamestnancov. Ale je to nudná a na premýšľanie náročná úloha, takže veľa majiteľov si nikdy na ňu nevyhradí čas.“

3. Majitelia firiem stále uprednostňujú osobnú komunikáciu pred komunikáciou prostredníctvom technológií.

Áno, 21. storočie je najlepšie známe svojim technologickým rastom a okamžitými komunikačnými kanálmi, no podnikatelia sa stále spoliehajú na osobné stretnutia. Podľa výsledkov prieskumu sa väčšina ich komunikácie (39,9%) preberá osobne, viac ako on-line (33,8%) alebo telefonicky (26,3%). “

Silno sa podceňuje sila ľudskej interakcie a dôležitosť komunikácie tvárou v tvár, píše Mina Chang vo Forbes. „Ak by podnikanie bolo závislé na splnení čo najviac úloh, potom áno, e-mail by na to pravdepodobne stačil. Ale to nie je to, o čom skutočné vodcovské schopnosti sú.“ Keď prevzala pozíciu generálneho riaditeľa spoločnosti Linking The World, namiesto odosielania formulárov a dotazníkov pobočkám spoločnosti na celom svete, Chang strávila celý rok cestovaním z kancelárie do kancelárie. „Stretla som sa s našimi tímami, pýtala sa a počúvala ich obavy. Tieto osobné stretnutia budovali dôveru, porozumenie a skutočný zmysel pre spoločnú misiu a toto všetko nám pomohlo zmeniť svet.“

4. Skúsenosť prekonáva vzdelávanie na ceste k úspechu.

Iba 2% dotazovaných podnikateľov sa domnieva, že MBA je najdôležitejším vzdelávacím programom na to, aby sa stali efektívnymi lídrami. Namiesto toho si väčšina vybrala „manažérske skúsenosti“ (40%), tesne nasledované biznis koučingom (36%). „Všeobecne povedané, MMBA nie je k úspechu potrebné,“ hovorí Blair Koch, generálny riaditeľ TAB Denver West. „To, čo sa naučíte zo skúseností v praxi v reálnom čase, sa zvyčajne nedá replikovať v akademickom prostredí. Dozviete sa viac z vašich zlyhaní ako z vašich úspechov.“

5. Podnikatelia by mohli lepšie plánovať.

Podnikatelia s podrobnými plánmi sú v menšine. Iba 43% podnikateľov sa domnieva, že majú efektívny strategický plán a len 44% je spokojných s ich plánom nástupníctva. Vzhľadom na to, že väčšina podnikateľov je presvedčená, že ich hlavnou úlohou ako lídrov je „naplniť ich víziu, poslanie a ciele“, je prekvapujúce, že nemajú plán na dosiahnutie týchto míľnikov.

Riaditeľ TAB UK Jo Clarkson odporúča podnikateľom začať plánovanie definovaním svojho účelu. „Vytvorte pracovný dokument, ktorý monitoruje, meria a udržiava ľudí (vrátane vás) zodpovedných.“

Na základe týchto výsledkov prieskumu môžu byť dnešní lídri najlepšie opísaní ako skúsení odborníci s veľkou dôverou a schopnosťou komunikovať. Čo im môže chýbať v delegovaní a plánovacích zručnostiach, dobiehajú svojou pozitivitou.

Aj keď to môže vyzerať, že dnešný líder musí byť technicky zdatný, zdá sa, že dávka optimizmu je presne to, čo potrebuje na prekonávanie prekážok.