Alternatívy firemného poradenstva

Môže kolektívna múdrosť zmeniť vaše podnikanie?

Ak ste vlastníkom firmy alebo riaditeľom, ako by ste reagovali na nasledujúce výroky?

  • Som presvedčený, že dôsledne robím správne rozhodnutia pre moju spoločnosť.
  • Viem presne, kam chcem dostať svoju spoločnosť; A dosiahnutie tejto vízie mi pomôže dosiahnuť moju osobnú víziu úspechu.
  • Rady, ktorý dostávam od svojho súčasného obchodného poradcu (ov), sú objektívny, rôznorodé, založené na skúsenostiach a v mojom najlepšom záujme.
  • Keď vytváram plány pre moje podnikanie, zostávam sústredený, zodpovedný a dôsledne sa mi darí dosahovať stanovené ciele.

Ako majiteľ firmy alebo generálny riaditeľ pravdepodobne budete chcieť:

  • zvýšiť svoj príjem a zlepšiť spravodlivosť v podnikaní.
  • zamerať sa na svoje strategické iniciatívy a vychutnávať si kvalitný čas s rodinou a priateľmi.
  • vedieť, kde nájsť zamestnancov, ako sa uistiť, že prijímate tých správnych ľudí a ako si udržíte top talenty.
  • objektívne vyriešiť otázky partnerstva alebo rodinného podnikania.
  • zistiť, ako a kde investovať peniaze, aby ste mohli riadiť rast a ziskovosť.
  • zvýšiť hodnotu svojej firmy, aby ste mohli ukončiť podnikanie, ak ste pripravení.

Napriek tomu väčšina majiteľov firiem nevie, ako to dosiahnuť. Alebo ak majú víziu a stratégie, chytia sa do každodenného kolotoča biznisu a nemôžu to prelomiť a dosiahnuť
svoju víziu úspechu.

Existujú dva typy majiteľov firiem

  1. Tí, ktorí kráčajú sami
  2. Tí, ktorí využívajú skúsenosti iných

Ak vám svedčí druhý prípad, na aké skúsenosti sa spoliehate v posunutí vášho podnikania na ďalšiu úroveň?

„Rozhodnutia sa nedejú vo vákuu. Tie najlepšie zriedka pochádzajú z hlbokého premýšľania v izolácii. Stávajú sa, keď sa ľudia učia a čerpajú zo skúseností iných.“
Harvard Business Review, Beyond the Echo Chamber

„TAB mi pomohol rozvinúť môj “sval plánovania”, ktorý viedol k implementácii niekoľkých úspešných stratégií na rozširovanie mojej firmy. Som rád, že TAB mi pomohol vylepšiť ten malý podnik desaťnásobne!“
Mike Greene, Greene Moving and Storage, LLC, Manchester, CT

Správna rada
Jednou z možností bude najať si vlastnú správnu radu. Môžete sa zaujímať o silnú skupinu obchodných expertov, ktorí radia vášmu podnikaniu – a môžete dovoliť si ich zaplatiť?

Obchodná komora
Ďalšou možnosťou je vaša miestna obchodná komora. Obchodné komory sú skvelým zdrojom pre vytváranie kontaktov, ale z komory nedostanete seriózne rady pre zlepšenie svojho podnikania.

Online zdroje
Existuje niekoľko skvelých on-line zdrojov, blogov a fór, na ktorých môžete participovať. Ale vyžaduje to dôkladnú diskusiu, aby ste sa dostali do srdca vašich problémov. To sa nedá dosiahnuť prostredníctvom neosobného zdroja.

Rodina a priatelia
Mnoho majiteľov firiem sa obráti na rodinu a priateľov, aby sa poradili o kľúčových rozhodnutiach. Bude vaša rodina a priatelia ponúkať objektívnu a skúsenostnú radu, ktorá je vo vašom najlepšom záujme?

Obchodný poradca
Poradcovia sú tiež možnosťou. Môžu byť drahý. Ale čo je najdôležitejšie, akonáhle je riešenie identifikované, kto vás bude držať zodpovednými za jeho vykonanie?

Čo robia korporáty
Väčšie a úspešnejšie podniky majú k dispozícii dostatočné zdroje. Nielen finančné zdroje, ale čo je dôležitejšie, znalostné zdroje. Veľké korporácie majú poradcov, ktorý im pomáhajú prijímať lepšie rozhodnutia.

V článku BusinessWeek sa opisujú tieto zdroje:
Podnikatelia sa často zapájajú do každodenných činností vedenia svojich firiem, takže môže byť ťažké vidieť situáciu z nadhľadu, nieto to ešte plánovať. Veľké korporácie často profitujú z toho, že majú vonkajšiu správnu radu, ktorá môže spolupracovať so spoločnosťou na celom rade problémov, aby ju dostala na ďalšiu úroveň. Majitelia malých podnikov však zriedkakedy majú čas alebo finančné prostriedky na správnu radu, ktorá im môže poskytnúť premyslené a objektívne názory na riešenie problémov a prípravu praktických stratégií.

Ak môžu mať poradné boardy oni, prečo nie vy?

Dobrou správou je, že môžete.

Váš vlastný poradný board
Majitelia malých a stredných firiem môžu teraz mať prístup k rovnakému druhu poradných boardov ako väčšie podniky, a to za dostupné ceny. Koncept sa nazýva “Poradný board majiteľov firiem”.

Poradný board majiteľov firiem je skupina nekonkurenčných majiteľov firiem, ktorí sa pravidelne stretávajú, aby si navzájom pomohli zlepšiť ziskovosť a vybudovali cennejšiu spoločnosť. Členovia Poradný board majiteľov firiem uplatňujú svoje kolektívne skúsenosti, aby si navzájom ponúkali objektívne a kvalitné poradenstvo.

Článok v BusinessWeek pokračuje:
„Vznik Poradných boardov majiteľov firiem sa stal pre malé spoločnosti cenovo dostupnou možnosťou, aby sa zamerali svoju pozornosť a vyčlenili si svoje prostriedky a čas na zdokonalenie svojich firiem.”

Niečo z histórie …
Poradenstvo majiteľov firiem sa datuje do starovekého Grécka, prísloviami (napr: “Plány zlyhávajú kvôli nedostatku poradenstva, ale s mnohými poradcami, ktorí uspeli”) a „juntas“ Benjamina Franklina.

V tridsiatych rokoch minulého storočia podnikateľský guru Napoleon Hill vytvoril frázu Master Mind. Podnikateľská Master Mind (mozgový trust) môže byť definovaná ako skupina rovnako zmýšľajúcich jednotlivcov, ktorí sa stretávajú pravidelne, aby si navzájom pomáhali a podporovali sa, aby rozvíjali svoje firmy.

Keď bol požiadaný o kľúč k jeho úspechu, Andrew Carnegie odpovedal, že to môže byť „celkovým počtom myslí“ jeho obchodných partnerov.

Bežné témy Poradných boardov majiteľov firiem

“V akom podnikaní by sme mali byť…
– Koľko by sme mali rásť …
– Ako by sme sa mali vysporiadať s konkurenciou …
– Máme správne finančné, technologické a ľudské zdroje na dosiahnutie našich cieľov? „
Profesor John A. Davis, Harvard Business School

Robia skupiny lepšie rozhodnutia?
Poradné boardy majiteľov firiem fungujú, pretože v konečnom dôsledku vedú k lepším rozhodnutiam.

Profesor Stephan Bainbridge z Právnickej fakulty UCLA, autor výskumu s názvom “Prečo poradná skupina? Skupinové rozhodovanie pri riadení spoločností”. V tejto štúdii sa uvádza, že výskum sa datuje až do 30. rokov 20. storočia.

Bainbridge píše, „početné štúdie zistili, že skupinové rozhodnutia nie sú len lepšie ako rozhodnutia priemerného člena, ale aj tie, ktoré urobil najlepší individuálny poradca v skupine.“

Náš vlastný prieskum majiteľov firiem to podporuje.

Náš prieskum majiteľov firiem odhalil, že:

  • 76% vlastníkov malých podnikov, ktorí sú súčasťou poradných boardov, predpovedá zvýšenie zisku počas nasledujúcich 12 mesiacov.
  • 65% členov uviedlo vyššie zisky, v porovnaní s iba 41%podnikateľov, ktorí sa nezúčastňujú poradných boardoch pre podnikateľov.
  • 64% členov dôveruje svojmu poradnému boardu z celkového poradenstva v oblasti podnikania.

Úspešný príbeh

Ťažké obchodné rozhodnutia
Skúste sa dostať do topánok Curt Hahna. Hahn prevádzkuje filmovú spoločnosť v Nashville, ktorá má na svojom konte úspešné televízne rekamy a dva hrané filmy. Mal skript, ktorý chcel použiť na vytvorenie nového filmu, ale zdráhal sa ho použiť.

Hahn prišiel na svoj TAB Board, aby vysvetlil svoju dilemu. Bol ochotný dať svoje životné úspory do projektu. Ale cítil, že načasovanie nie je správne. Hunter Atkins, generálny riaditeľ banky Bank of Nashville, je tiež členom v Hahnovom boarde. Prečítal scenár a stal sa 50% investorom vo filme.

Povzbudený členmi boardu sa Hahn pustil do výroby filmu Deadline a obsadil doň nominovaného herca na Oscara Briana Robertsa. V skutočnosti sa vo filme zúčastnilo niekoľko ďalších členov boardu, čím získali obraz o tom, ako sa celovečerný film vyrába.

„TAB je zážitok z učenia pre všetkých. Nielenže sa naučíte, ako urobiť vlastné podnikanie lepším, je to tiež úvodný kurz pre každý druh a typ podnikania, ktorý je zastúpený na Boarde. To je to, z čoho som sa mi najviac páči – pozrieť sa za oponu iných firiem. TAB poskytuje ľuďom, ako som ja, príležitosť urobiť to.”
Hunter Atkins, člen TAB

Prečo je facilitácia lepšia
Zistili sme, že najväčším prínosom Poradných boardov majiteľov firiem je pomoc majiteľom firiem a generálnym riaditeľom pri zlepšovaní ich podnikania. Tak prečo by ste si nemali vytvoriť vlastný poradný board?

Prečo potrebuje orchester dirigenta?
Všetci hudobníci sú profesionáli. Všetci si môžu prečítať noty a hrať na svoje nástroje. Napriek tomu, dirigent organizuje jednotlivých hráčov tak, aby dosiahli výsledok, ktorý je oveľa viac ako súčet jednotlivých častí.

Facilitátori sú skúsení obchodní poradcovia, ktorí to všetko sami videli. Ale na rozdiel od konzultantov, ktorí sa vždy snažia dať odpoveď, facilitátor koučuje majiteľov aby našli odpovede sami. Stále motivujú a zameriavajú sa na to, aby im pomohli dosiahnuť viac, ako si kedy mysleli.

Multiplikátori
Facilitátori zohrávajú rozhodujúcu úlohu pri stretnutí poradného boardu majiteľov firiem. Premýšľame o facilitátoroch ako o multiplikátoroch. Vedia ako využiť skúsenosti, know-how a vášeň, ktoré sedia v miestnosti okolo stola.

Ako fungujú Poradné borady majiteľov firiem?

  • Skupina piatich až desiatich majiteľov nekonkurenčných firiem a generálnych riaditeľov sa stretne pri jednom stole.
  • Boardy sa konajú raz za mesiac na rýchle 4-hodinové facilitované stretnutia.
  • Stretnutia sú štrutkúrované na optimalizáciu času každého člena.
  • Každý člen má vyhradený čas na svoje konkrétne problémy a príležitosti.
  • Facilitátor usmerňuje diskusiu.
  • Členovia boardu sa pýtajú otázky, aby lepšie porozumeli problému.
  • Členovia boardu využívajú svoje skúsenosti v podobných situáciách, aby poskytli informácie a rady týkajúce sa každej témy.